سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هندسه و مهندسی اسلامی (ب) :

سلام علیکم

هندسه ی تعلیم و تعلّم (الف) :

... ، الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ((ثُمَّ الَّذِینَ کَفَرُوا) بِرَبِّهِمْ) یعْدِلُونَ، ... .

عناوین اصلی خبر ساعت بیست و یک شبکه ی یک سیمای جمهوری اسلامی ایران چیز تازه ای نداشت و گفتم تا سریال کره ای که گفتم با هم نیگا می کنیم ، شروع نشده از فرصت استفاده کنم و عنوان بحثو مطرح کنم .

ان شاءالله فرصت کنم بعد سریال بیشتر میگم ، فعلا گفته باشم که در رابطه با خبر خبرگزاری مهر که گزارشگر پیش نشست :

همایش نظریه ی علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش

بود ، مانند دیگر پیامرسان ! ها ، که گزارش کاری رو که شده میدن یا قراره بشه ، مثل همین همایش ، که قرار کاربستم داشته باشه در نظام آموزش و پرورش ، علاوه بر این که گفتم ! که جای پرسش داره ، که فعلا باهاش کاری ندارم ، بحسب اینکه مثل همچین روزی تصمیمش گرفته شد که چنین باشه ! با تعیین دولت به شکل سابق و بعدم تصمیم بر اینکه شکل نظامم جهموری اسلامی باشه ، و این تصمصیم برای گذاشته شد ، اونم با رای :"آری نه" ، که آری روشن بود که به چیست ، ولی :"نه" چطور !؟  

خب سریال شروع شد برم .

وبعد :

صرف نظر از سریال تصمیم گیریها ، البته با رای گیری ، طبق نظام جمهوری اسلامی ، و :"کاربست" ش ، مانند همین پیش نشست همایشی که خبرشو خبرگزاری مهر داده ، فقط می خوام به هندسه ی آموزش و پرورش بپردازم .

صرف نظر از اینم که آموزش و پرورش به معنی کلمه فرق داره با محدوده ی اون در حد وزارت آموزش و پرورش جمهوزی اسلامی ایران گفته میشه ، در حالیکه آموزش و پرورش شامل پیش اون و پس از اونم میشه .

یعنی کودک پیش از اینکه وارد آموزش و پرورشی که گفته میشه بدون آموزش و پرورشی نیست ، و مثلا آموزش عالی یا دانشگاهی هم همین :"کاربست" رو داره !(ب)

که بحثو فعلا صرف نظر از این هم می خوام مطرح کنم و در همون حدی که در عنوان همایشی که خبرشو خبرگزاری مهر داده در نظر می گیرم .

پس موضوع فعلا هندسه ی آموزش و پرورش در حدّ یا اندازه ای که گفته شد هست ! مگر اینکه هندسه ای نداشته باشه ! ولو بشکل غربی اون ! که در عهد :"شاهنشاهی" وارد ایران شده و بعد پیروزی انقلابم بهمون شکل باقی مونده و گویا قراره که :"بدون توقف" هم به پیش بره ، و بناهم نیست که مثل نظام شاهنشاهی به :"حافظه ی تاریخی" سپرده بشه .

خب ، هندسه ی مهندسی شده ی غربی رو که داره ! خب هندسه اش چیه !؟

آیا جز :"مثلث" تعلیم و تعلّم بقول آقا امیرالمونین علیه السلامه ! یا تعریف دیگری برای هندسه ی اون در :"حافظه ی تاریخی" داریم ! یعنی تعریف دیگری می تونه هندسه ی آموزش و پرورش داشته باشه !

که در این امرم ، امر آموزش و پرورش ، ولو در حد و اندازه ی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایرانم که تعریف بشه ! رفت سراغ تعریف دیگری ! و حالا بمونه که مثل شکل حکومتم اونو به رای گیری گذاشت ! و اونم با :"آری نه" و "آری" به اون باشه و "نه" هم به اون نباشه و به تعریف دیگری از هندسه ی آموزش و پرورش باشه و مهندسشم اسلامی که نه ، حتی دینی هم نباشه ! حالا چی چی باشه !؟ هم بمونه !

-----------------------------

الف : تعلیم و تعلّم ، هرچند با تعلیم و تربیت ، که پارسی یا فارسی اون آموزش و پرورش باشه ، فرق داره ، ولی فعلا اونو به معنی آموزش و پرورش در نظرمی گیرم ، در این بحث .

ب : امروزه فقط آموزش عالی یا دانشگاه نیست که از فارغ التحصیلان آموزش و پرورش پذیرش داره ، بلکه حوزه ، مدارس ویژه ی علوم دینی هم ، دیگه مثل سابق از دارنده سواد خواندن و نوشتن و مکتب رفته (پ) پذیرش ندارن !

پ : نا گفته نمونه مکتبخانه ها سابقا منفک و مستقل از محل درس علوم دینی نبودن ، همینطور علوم به اصلاح غیر دینی هم ! 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :1
کل بازدید : 16896
کل یاداشته ها : 21


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ